Tillbaka

Vanliga frågor och svar vid direktbetalning

Allmänt om anmälan

F: Min fråga är inte med på denna sida, vad gör jag nu?

S: Du är alltid välkommen med dina frågor till oss på 054-21 23 27 eller tavling@ifgota.se

F: Måste jag anmäla mig och betala över internet?

S: Nej, du kan även betala in på plus-giro 13 19 - 3, eller komma in till oss på kanliet på Regementsgatan 8 i Karlstad. Vid plus-giro betalning, var noggrann att ange namn, adress, födelseår, klass (löpning, inline eller gåing/stavgång) och ungefärlig löptid.

F: Är jag anmäld om jag avbryter innan betalningen?

S: Nej, ingen anmälan är giltig om betalning ej genomförts.

F: Hur vet jag att min betalning gick igenom?

S: Om allt har gått som det skulle så har Du fått ett bekräftelse-mail sänt till din e-postadress om e-postadressen var giltig. Du kan även se om du är med på startlistan till det arrangemang du anmält dig till, är du det så är allting ok.

F: Jag råkade ange fel personuppgifter vid min anmälan, hur kan jag få dessa korrigerade?

S: Du kan alltid ringa oss på 054-21 23 27 eller maila oss på tavling@ifgota.se. Var noga med att ange de uppgifter du registrerade tillsammans med de korrigeringar som du vill göra om du väljer att maila oss.

F: Jag är Götamedlem, har jag rabatt på alla motionsarrangemang då?

S: Götamedlemmar har 50% rabatt på alla motionsarrangemang som IF Göta Karlstad själva arrangerar. T ex gäller inte rabatten för "vår ruset" då det anordnas externt i sammarbete med IF Göta Karlstad.

Säkerhet

F: Kommer mina personuppgifter att visas på internet?

S: De enda uppgifter som kommer att visas på IF Götas hemsida är ditt namn tillsammans med startnummer, klass och tillhörighet (klubb, lag eller stad) i startlistorna tillhörande de arrangemang du anmält dig till.
Inget personnummer eller adress kommer alltså att visas.
Om du inte vill att ditt namn syns på startlistorna kan du kontakta oss på 054-21 23 27 eller
tavling@ifgota.se så tar vi bort ditt namn från listan.

F: Är det säkert att göra en direktbetalning på Er sida?

S: Ja, vi använder oss av "Wallit" som erbjuder Skandinaviens bredaste sortiment av betallösningar för elektronisk och mobil handel. (www.wallit.se), vilket medför att du kan känna dig lugn och trygg på att betalningarna sker på ett säkert och korrekt sätt.

Tekniska fel

F: Är jag anmäld fast jag fått tekniskt fel?

S: Nej, vid tekniskt fel har ingen betalning genomförts, således gjordes heller ingen anmälan.

F: Jag får tekniskt fel vid upprepade tillfällen, vad beror det på?

S: Det vanligaste är att du inte accepterar så kallade "cookies" i din webbläsare. Prova att gå in på "verktyg->internet alternativ...->sekretess". Är sekretessnivån högre än "mellan" kan det vara så att betalningen blockeras.

S: Om du stängt ned fönstret med "tekniskt fel" och tryckt "Gå vidare till betalning" igen, så finns det gamla ordernummret kvar. Databasen hos Wallit känner då av att det redan finns en order med samma nummer och kommer då meddela att det uppstått ett tekniskt fel igen. För att vara säker på att undvika tekniskt fel igen så bör anmälan göras om från början.

F: Jag får får fortfarande tekniskt fel vid upprepade tillfällen, vad beror det på?

S: Kontakten med ditt kredikortsföretag eller bank är inte tillgänglig för tillfället.
Om felet fortsätter, kontakta din bank/kreditkortsföretag.

S: Det finns inte tillräkligt med medel på ditt konto/kort.

S: Fel uppgifter har angivits. Kontrollera ditt kortnummer, CVC (sista tre siffrorna i kontrollnumret på baksidan av kortet) samt giltighetstiden.